عیب های شایع تلویزیون های سامسونگ در این سری خرابی بک لایت می باشد. تعمیرات تلویزیون های ال ای دی سامسونگ که بک لایت آن خراب است در منزل و محل مشتری انجام می شود. تعمیرات با ضمانت سه ماهه می باشد و اصلاحات لازم برای جلوگیری از خرابی دوباره انجام می شود.

 تعمیر تلویزیون سامسونگ

 

چشمک زدن چراغ پاور به طور مداوم:

این عیب در تلویزیون های ال ای دی سامسونگ مربوط به برد پاور تلویزیون می باشد. برد پاور در منزل و محل مشتری تعمیر می شود. تعمیرات با قطعات فابرکی انجام می شود و شامل سه ماه ضمانت می باشد.

 تلویزیون سونی

تلویزیون خاموش و روشن می شود:

این خرابی در اکثر موارد مربوط به برد مین می شود و تلویزیون های سری d که اکثرا در مدل 40d5500 و 46d5500 دچار این مشکل می شوند. تعمیرات برد مین در منزل و محل مشتری با قطعات اصلی انجام می شود و شامل سه ماه ضمانت می باشد.

 خرابی تلویزیون سامسونگ

تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد:

نبود صدا مربوط به برد مین می باشد که در انواع تلویزیون ها نحوه تعمیرات متفاوت است. خرابی صدا از قسمت های مختلف برد می تواند باشد که باید دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

تلویزیون قطع و وصل می شود:

این عیب در تلویزیون های ال سی دی سامسونگ زیاد پیش می آید که پس از کار کردن و گرم شدن تلویزیون برای یک لحضه تصویر قطع و دوباره وصل می شود. در بیشتر مواقع این ایراد به دلیل ضعف پنل می باشد که در منزل مشتری تعمیرات انجام می شود. در بعضی از موارد نیز از بردهای پاور و مین نیز می تواند باشد که این موارد نیز در منزل تعمیر می شود و شامل سه ماه ضمانت می باشد.


مشکل قطع و وصل تلویزیون سامسونگ

 

خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ :

 مشکل خرابی بک لایت در تلویزیون ال ای دی سامسونگ در سری es شایع می باشد و این خرابی به علت پایان رسیدن عمر ال ای دی می باشد و باید ال ای دی به طور کامل تعویض شود. تعمیر تلویزیون ال ای دی در منزل انجام می شود.

خرابی لایت تلویزیون سامسونگ

تعمیر و عیب یابی مشکل خاموشی تلویزیون ال سی دی سامسونگ 22 اینچ:


روش تعمیر منبع تغذیه تلویزیون ال سی دی سامسونگ 22 مانند عیب یابی منبع تغذیه تلویزیون های crt است.

 مشکل این تلویزیون این است که اصلا روشن نمی شود. برای تعمیر منبع تغذیه این تلویزیون توصیه می شود که که ترانس smps از مدار خارج شود. قبل از بررسی قسمت ثانویه، کلیه قطعات قسمت اولیه باید بررسی شوند. برای اینکه عیب به درستی تشخیص داده شود مستلزم این است که کلیه قطعات الکترونیکی به درستی تست شوند، ممکن است قطعه خراب باشد و تشخیص داده نشود. در این صورت نمی توان مشکل دستگاه را حل کرد.

پس از بررسی دقیق منبع تغدیه مشخص شد یکی از خازن های صافی با خازن سنج هیچ ظرفیتی را نشان نمی دهد. دو عدد فیوز معمولی هم مدار باز شده اند. 1n4744اتصال کوتاه کرده و در نهایت ic تغذیه 247بیش از حد گرم می شود. سیم پیچ اولیه ترانس smps را توسط فلای بک تستر امتحان کرده و چراغ سبز که نشانگر سالم بودن آن است روشن می شود.

حال خازن صافی و دیود ثانویه باید تست شوند. بعد از تست قطعات با esr متر و اهم متر، وضعیت همه آن ها سالم تشخیص داده شدند. بقیه قسمت ها مثل مادر برد و برد اینورتر به ظاهر سالم هستند. به طور کل پنج قطعه خراب روی برد مشخص شدند.



 نحوه تعمیر عیب یابی خط عمودی در صفحه نمایش تلویزیون ال سی دی :

برای اطمینان از مداوم یا متناوب بودن قسمت بالای تلویزیون را کمی فشار می دهیم. اگر با فشار دادن نقطه مورد نظر، خط عمودی محو شد و LCD به طور عادی کار کرد می توان این مشکل را با روشی که به آن اشاره خواهد شد برطرف کردحل مشکل یک خط عمودی بسیار مشکل است و در اکثر موارد این ایراد بیشتر از ناحیه پنل LCD (خرابی LCD یا IC راه انداز آن یا پاره شده TCP ) است. پس از جدا کردن برد کنترلر از قاب آلومینیومی، مسیر خط عمودی را که با نوار چسب علامت گذاری شده است تاTCP دنبال کنید.

موقع باز کردن پوشش باید از دستبند ضد الکتریسته ساکن استفاده کرد تا بارهای الکتریکی از بدن تخلیه شوند. الکتریسته ساکن باعث صدمه دیدن قطعات حساس روی برد کنترلر می شود. اگر بعد از بررسی مشخص شد که خطوط عمودی TCP که به LCD متصل شده اند قطع شده است، در این حالت نمی توان از هویه برای اتصال آن استفاده کرد. زیرا هویه باعث ذوب شدن TCP می شود. چسب اتصال TCP به LCD فقط توسط کارخانه سازنده ساخته می شود و هر کارخانه ای روش و تجهیزات مخصوص، برای چسباندن در اختیار دارند.

به دلیل عدم امکان استفاده از هویه، باید از روش فشار استفاده شود. برای انجام این کار باید از لاستیک با کیفیت که قابلیت ارتجاعی آن ماندگار است استفاده کرد. برای این منظور می توان از لاستیک های روی لامپ های تصویرCRT استفاده کرد.