اعلام آمادگی سه شرکت برای همکاری با سامسونگ؛


گلکسی نوت ۹ اسکنر اثر انگشت نوری دارد!

رسانه کلیک – برخی اطلاعات درز پیدا کرده حکایت از آن دارند که سه شرکت نمونه کار خود را در خصوص اسکنر اثر انگشت نوری برای سامسونگ ارسال کرده‌اند. این اسکنر قرار است در گلکسی نوت ۹ بکار گرفته شود.

در حالی که تولیدکنندگان دیگر شروع به استفاده از فناوری Face ID کرده‌اند، اما باز هم خبرهایی که از پرچمدار بعدی سامسونگ به گوش می‌رسد، از حفظ حسگر اثر انگشت حکایت دارد. البته این شرکت قصد دارد تا از فناوری پیشرفته‌تری در این مورد استفاده کند و با استفاده از اسکنر نوری، حسگر اثر انگشت را در گلکسی نوت ۹ با نمایشگر ادغام کند.

سامسونگ از سال ۲۰۱۶ اقدام به استفاده از نمایشگرهای تمام صفحه موسوم به «Infinity Display»در پرچمداران خود کرده است. این امر باعث شد تا فضای کافی برای قرار دادن اسکنر اثر انگشت در پنل جلویی وجود نداشته باشد و به همین خاطر در گلکسی اس ۸، اس ۸ پلاس و نوت ۸ این اسکنر به پشت دستگاه منتقل شد. اما این شرکت قصد دارد تا در پرچمدار آینده خود که در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود، باز هم اسکنر اثر انگشت را به صفحه جلویی منتقل کند. داشتن یک حسگر اثر انگشت نوری به سامسونگ اجازه می‌دهد که در گلکسی نوت ۹، قابلیت تمام صفحه را حفظ کند.

بر اساس اخبار منتشر شده شرکت Synaptics احتمالاً با سامسونگ در سنسورهای اثر انگشت نوری همکاری نخواهد داشت و از میان سه شرکتی که تاکنون نمونه‌های خود را ارسال کرده‌اند، یکی انتخاب خواهد شد.

شرکت BeyondEyes و یکی از زیر مجموعه‌های سامسونگ به نام Samsung LSI تاکنون نمونه‌های خود را به سامسونگ فرستاده‌اند. همچنین گزارش شده که شرکت Egis نیز برای همکاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

اگرچه گلکسی نوت ۹ دارای قابلیت تشخیص چهره است، اما این مورد همانند آنچه به عنوان شناسه چهره اپل شناخته می‌شود، عمل نمی‌کند. حال، به نظر می‌رسد که سامسونگ به دنبال یکپارچه سازی و بهبود عملکرد اثر انگشت در گوشی‌های بعدی خود باشد.

تولیدکنندگان دیگر گوشی‌های هوشمند احتمالاً علاقه‌مند به استفاده از چنین صفحه نمایشی نباشند، چرا که هنوز این تکنولوژی دارای ریسک بالایی در تولید است، اما سامسونگ مصمم است که از این فناوری در پرچمدارهای بعدی خود استفاده کند
.